مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 11:402023-06-11سياسي

ازبکستان و ایتالیا 11 سند همکاری امضا کردند


رییس جمهور ازبکستان و نخست وزیر ایتالیا در دیداری در شهر «رم» بیانیه مشترک در مورد برقراری شراکت راهبردی بین دو کشور را امضا کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان و جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا در پایان دیداری در شهر رم بیانیه مشترک در مورد برقراری شراکت راهبردی بین دو کشور صادر کردند.

همچنین با حضور سران دو کشور مراسم مبادله 11 سند دولتی و اداری تعمیق همکاری های چندجانبه از جمله توافق نامه های همکاری در زمینه مسائل حقوقی، مالکیت صنعتی و کشاورزی برگزار شد.

همچنین تفاهم نامه همکاری بین آژانس میراث فرهنگی ازبکستان و آژانس بازرگانی ایتالیا در زمینه مرمت آثار باستانی، تفاهم نامه همکاری فرهنگی بین صندوق توسعه فرهنگ و هنر ازبکستان و وزارت فرهنگ ایتالیا برای همکاری در زمینه فرهنگ، برنامه های مشترک بین وزارتخانه های امور خارجه برای سال 2023 و 2024 میلادی و تبادل فرهنگی تا سال 2026 میلادی به تصویب رسید.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و ایتالیا در سال 2022 میلادی نسبت به سال 2021 میلادی 32 درصد رشد داشته و در سطح 535 میلیون و 400 هزار یورو قرار گرفته است.

هم اکنون در ازبکستان بیش از 90 شرکت مشترک با سرمایه گذاری سرمایه گذاران ایتالیا فعالیت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازبکستان و ایتالیا 11 سند همکاری امضا کردند

ازبکستان و ایتالیا 11 سند همکاری امضا کردند