مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 13:062023-05-28سياسي

فرهنگ متعدد اقوام،نمادی از هویت ملی کشور است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، رشید جعفرپور ظهر امروز در آیین اختتامیه سومین  جشنواره سراسری اقوام ایران زمین، ضمن گرامی داشت دهه کرامت، اظهار کرد: در آغاز جنگ تحمیلی به دلیل اینکه فرماندهی قوا به بنی صدر واگذار شده بود، تفرقی در بین نیروهای نظامی کشور ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این اختلاف و تفرق ایجاد شده، نمی توانستیم دفاع مقتدری از کشور داشته باشیم، به نحوی که خرمشهر در اول جنگ مورد اشغال نیروهای بعثی قرار گرفت.

مسوول بسیج اساتید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اگر تفرق شکل گیرد و همراهی بین مردم نباشد، ظرفیت ملی را نخواهیم داشت، افزود: با رفتن بنی صدر همراهی بین نیروهای نظامی ایجاد شد، اقوام با یکدیگر متحد شدند و در سوم خردادماه خرمشهر را آزاد کردند.

جعفر پور بیان داشت: برخی به اقوام نگاه تهدیدآمیز دارند و برخی قومیت ها را یک ظرفیت و فرصت می دانند، کوچ اجباری در دوره رضاخانی نشان از نگاه تهدیدی دارد، اما شخصیت های بزرگی همچون میرزا کوچک خان جنگلی، ستارخان و باقرخان، رییس علی دلواری و .

با این نگاه مخالفت کردند.

وی، همگرایی بین اقوام را یک فرصت طلایی خواند و افزود: امام راحل از این فرصت استفاده کرد و توانستند جنگ را مدیریت کنند، در واقع می توان گفت دفاع مقدس حاصل همراهی همه اقوام و قومیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ متعدد اقوام،نمادی از هویت ملی کشور است

فرهنگ متعدد اقوام،نمادی از هویت ملی کشور است