مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 09:252023-06-05بين الملل

کشف گنجینه عصر حجر توسط خرگوش ها!


دو سال قبل، با کشف گنجینه عصر حجر اکتشاف ارزشمندی درباره تاریخ کشور ولز اتفاق افتاد که باستان شناسان آن را مدیون خرگوش های جزیره ی اسکاکولم بودند! - دو سال قبل، با کشف گنجینه عصر حجر اکتشاف ارزشمندی درباره تاریخ کشور ولز اتفاق افتاد که باستان شناسان آن را مدیون خرگوش های جزیره ی اسکاکولم بودند! فرادید- محققانی که زندگی ماقبل تاریخ در ولز را مطالعه می کنند در سال 2021 از یک منبع غیرمنتظره کمک گرفتند.

آنطور که استیون موریس برای گاردین گزارش داده بود، خرگوش های جزیره ی اسکاکولم در دو مایلی ساحل جنوب غربی شهرستان پمبروکشایر مشغول نقب زنی بودند که دو ابزار عصر حجر و همچنین خرده های سفالی از اوایل عصر برنز را بیرون آوردند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرادید، ریچارد براون و ژیزل ایگل، متخصصان پرندگان دریایی که به عنوان نگهبان این جزیره غیرمسکونی فعالیت می کنند، پس از مشاهده ی این اشیاء، عکس هایی از آن ها را برای محققان باستان شناسی ارسال کردند.

اندرو دیوید، متخصص ابزارهای ماقبل تاریخ، با نگاه به یکی از این تصاویر، آن را یک ابزار سنگی مربوط به دوره میان سنگی با قدمت 6000 تا 9000 ساله دانست که احتمالاً از آن برای ساخت قایق های پوشیده از پوست خوک آبی و صدف ها استفاده می شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف گنجینه عصر حجر توسط خرگوش ها!

کشف گنجینه عصر حجر توسط خرگوش ها!