مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 16:252023-06-10بين الملل

کشف فلوت های 12هزارساله


مجموعه ای از فلوت های ماقبل تاریخ که در سرزمین های اشغالی کشف شده اند، در زمره برخی از قدیمی ترین سازهای موسیقی جهان قرار می گیرند.

- مجموعه ای از فلوت های ماقبل تاریخ که در سرزمین های اشغالی کشف شده اند، در زمره برخی از قدیمی ترین سازهای موسیقی جهان قرار می گیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از لایوساینس، باستان شناسان مجمموعه ای از فلوت های 12,000 ساله را که از جنس استخوان پرندگان تراشیده شده اند در یک محوطه ماقبل باستان واقع در اراضی اِشغال شده فلسطین کشف کرده اند.

این فلوت ها به نحوی ساخته شده اند که پس از دمیدن در آن ها صدای برخی از پرندگان شکاری تولید شود.

این محوطه باستان شناسی زمانی سکونتگاه مردم تمدن ناتوفی بود که به عنوان شکارچی ـ گردآورنده در منطقه واقع در شرق مدیترانه زندگی می کردند.

با این که باستان شناسان این محوطه را از زمان کشف در دهه 50 میلادی به طور مفصل مورد بررسی قرار داده اند، اما سال گذشته با کشف مجموعه ای از فلوت های چندهزارساله در این مکان غافلگیر شدند.

از بین حدود شش فلوتی که در این مکان کشف شده، فقط یکی از آن ها کاملا سالم باقی مانده است و طول آن به کمتر از 65 میلی متر می رسد.

به گفته محققان، این فلوت ها احتمالاً برخی از کوچکترین سازهای صوتی ماقبل تاریخ هستند که تاکنون کشف شده اند و با توجه به بقایای به جای م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف فلوت های 12هزارساله

کشف فلوت های 12هزارساله