مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 21:052023-06-21سياسي

اوگاندا می تواند دروازه ورود ایران به کشورهای شرق آفریقا باشد


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: اوگاندا یک کشور مهم در شرق آفریقاست و می تواند دروازه ورود ایران به کشورهای شرق آفریقا باشد.

- ایسنا/مرکزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: اوگاندا یک کشور مهم در شرق آفریقاست و می تواند دروازه ورود ایران به کشورهای شرق آفریقا باشد.

حسن میرزاخانی روز چهارشنبه 31 خردادماه در جلسه شورای صادرات غیرنفتی استان مرکزی اظهار کرد: نقش بین المللی کشورهای آفریقایی در تحولات جهانی بر کسی پوشیده نیست و 54 کشور مستقل آفریقایی با جمعیت قریب به 800 میلیون نفری وجود دارد که نشان از اهمیت این کشورها در گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی و تاثیرگذاری آنها در مجامع بین المللی دارد.

وی با بیان اینکه اغلب کشورها به دنبال ارتباطات سیاسی و اقتصادی با آفریقا هستند گفت: جمهوری اسلامی ایران خود را دوست و حامی مردم آفریقا می داند و می خواهد در چارچوب های مختلف روابطش را گسترش دهد.

دولت سیزدهم نیز تحکیم روابط با کشورهای آفریقایی را در دستور کار سیاست خارجی خودش قرار داده است.

میرزاخانی با تاکید بر اینکه اوگاندا پتانسیل و ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه روابط دارد تصریح کرد: استان مرکزی به عنوان یکی از مهم ترین استان های کشور با داشتن توانمندی ها و تجارب فراوان، از اراده کافی برای گسترش روا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوگاندا می تواند دروازه ورود ایران به کشورهای شرق آفریقا باشد

اوگاندا می تواند دروازه ورود ایران به کشورهای شرق آفریقا باشد