مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 00:002023-06-05سياسي

مهم ترین وظیفه رهبری


حضرت آیت الله خامنه ای همچون سلف صالح خود مهم ترین وظیفه رهبری را جلوگیری از هر چیزی می دانند که «حرکت کلی نظام را منحرف می کند» یا « به کج شدن راه انقلاب» منجر می شود.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس، یادداشت- مهدی فضائلی: انحراف انقلاب ها از مسیر اولیه و آرمان های خود نه تنها محتمل بلکه واقعیت تلخی است که هم در انقلاب های بزرگی مانند انقلاب فرانسه و روسیه به وضوح اتفاق افتاده است و هم در نهضت هایی چون نهضت مشروطه، آن هم پس از زمان نه چندان طولانی از مبدأ انقلاب یا نهضت! دلایل این انحراف متعدد است و اینجا مجال پرداختن به همه آنها نیست ولی یکی از این دلایل، تغییر مسیری است که پس از پیروزی، در رهبران انقلاب بوجود آمده است.

به قول شهید مطهری، دوران مبارزه دوران نفی و انکار و مبارزه با دشمن بیرونی است اما همینکه انقلاب به ثمر نشست پای تقسیم غنایم باز می شود و حفظ روحیه دوران مبارزه سخت و دشوار می گردد.

پس از پیروزی، نفوذ اندیشه های بیگانه نیز جدی و پررنگ می شود و اگر رهبران انقلاب از استحکام فکری لازم برخوردار نباشند، تحت تأثیر افکار انحرافی که چرب و شیرین روزگار نیز مسیر تسلیم شدن در برابر آنها را هموار می سازد، آرمان ها را فراموش و به آنها پشت خواهند کرد و اینگونه انقلاب از مسیر اولیه خود منحرف می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین وظیفه رهبری

مهم ترین وظیفه رهبری