مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 18:102023-06-13سياسي

نقاط اشتراک ایران و کشورهای آمریکای لاتین/از برزیل غافل مانده ایم


کارشناس ارشد حوزه آمریکای لاتین گفت: چشم انداز تبادلات 20 میلیارد دلاری ایران و ونزوئلا به راحتی قابل تحقق است، بخشی از آن به دست آمده و بخش دیگری نیز در آینده دو الی سه ساله محقق خواهد شد.

- امیررضا قنبری کارشناس ارشد حوزه آمریکای لاتین در گفتگو با را انسانی الهی می شناسند و رهبر انقلاب برای آنان بسیار مقدس است.

حتی چاوز در مورد ظهور امام زمان صحبت کرده است؛ بنابراین ما با ونزوئلا اشتراک داریم که در مورد سایر کشورهای آمریکای لاتین این نقاط مشترک وجود ندارد.

قنبری تاکید کرد: نقطه اشتراک ما با سایر کشورهای حوزه آمریکای لاتین این است که آنها از گروه های چپ هستند و مثل ما با آمریکا مشکل دارند.

در واقع ما دشمن مشترک داریم و این تنها نقطه مشترک میان ماست که کاملاً سیاسی است.

قنبری با بیان اینکه نقطه قوت ما در حوزه آمریکای لاتین کشور ونزوئلا است اظهار کرد: کوبا و نیکاراگوئه ظرفیت خاصی از لحاظ استراتژیکی ندارند و نیکاراگوئه همین حالا مبالغ قابل توجهی به ایران بدهکار است اما پولی برای پرداخت ندارد البته قطعاً برقراری روابط با این کشورها می تواند برای ایران صرفه سیاسی داشته باشد و هم پیمان شدن با آنها به جهت دیپلماسی عمومی برای جمهوری اسلامی منفعت به همراه بیاورد اما از لحاظ اجرایی چندان ظرفیتی در حوزه های فرهنگی، اقتصادی یا ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقاط اشتراک ایران و کشورهای آمریکای لاتین/از برزیل غافل مانده ایم

نقاط اشتراک ایران و کشورهای آمریکای لاتین/از برزیل غافل مانده ایم