مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 21:102023-03-01اقتصادي

دولت مکلف به افزایش تولید نفت و گاز شد


دولت مکلف شد با استفاده از منابع داخلی ارزی و ریالی حاصل از صادرات محصولات نفتی و گازی، طرح های افزایش ظرفیت پایدار تولید نفت و گاز را مورد توجه قرار دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نمایندگان در جلسه علنی نوبت سوم (چهارشنبه 10 اسفن د ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با الحاق یک بند به تبصره یک ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بر این اساس، جز (1) به منظور افزایش ظرفیت پایدار تولید نفت و گاز کشور و افزایش بهره وری انرژی، دولت مکلف است از طریق وزارت نفت و با استفاده از منابع داخلی ارزی و ریالی شرکت تابعه ذیربط وزارت نفت حاصل از فروش داخلی و صادرات محصولات فرعی گازی از جمله اتان، پروپان، بوتان، پنتان و گوگرد (حساب سرمایه گذاری نفت و گاز کشور) نزد خزانه داری کل کشور را ایجاد و حداقل 60 درصد از این منابع را در سال 1402 تا سقف 950 هزار میلیارد ریال متناسب با وصول درآمد به صورت ماهانه به این حساب واریز کند.

جز (2) وزارت نفت مکلف است منابع این حساب را با رعایت اصل 44 قانون اساسی و با استفاده از ساز وکار تسهیلات تلفیقی و ترکیبی با بانک ها و با سرمایه گذاری مستقیم، صرفاً به تأمین مالی در طرح های ذیل با مشارکت سرمایه گذار خارجی و با بخش خصوصی داخلی اختصاص دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت مکلف به افزایش تولید نفت و گاز شد

دولت مکلف به افزایش تولید نفت و گاز شد