مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 13:502023-03-01اقتصادي

2000 بافنده کپو در شهرستان دزفول وجود دارد


سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول با اشاره به وجود 2 هزار بافنده کپو در این شهرستان گفت: 50 کارگاه کپوبافی در شهرستان دزفول فعال هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازاظهار کرد: این کارشناسان شامل 3 نفر از کشورهای کویت، هند و ایران هستند که برای مشاهده ظرفیت های صنایع دستی دزفول در حوزه کپوبافی وارد این شهر شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه دزفول شهر ملی کپو است، این کارشناسان بسیار خوشبین هستند که دزفول بتواند نشان شهر جهانی کپو را کسب کند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول ادامه داد: در صورتی که دزفول این عنوان را کسب کند به جمع 11 شهری که در جهان دارای نشان جهانی هستند می پیوندد.

خادم با بیان اینکه 2 هزار صنعتگر در رشته کپوبافی در دزفول مشغول به کار هستند، تصریح کرد: حدود 50 کارگاه کپوبافی در این شهرستان در حال فعالیت هستند که اکثر آنها در روستای پامنار قرار دارند.

وی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از تولید کنندگان کپو در دزفول بانوان روستایی هستند.

خادم با بیان اینکه 90 درصد صنایع دستی دزفول مختص کپو است، توضیح داد: سه هزار نفر صنعتگر در دزفول وجود دارد که 2 هزار نفر از آنها در حوزه کپو مشغول هستند، ضمن اینکه بعد از ثبت دزفول به عنوان شهر جهانی کپو نیز این آمار به شدت افزایش خواهد یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2000 بافنده کپو در شهرستان دزفول وجود دارد

2000 بافنده کپو در شهرستان دزفول وجود دارد