مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 18:402023-02-28اقتصادي

2 سد در استان بوشهر آبگیری می شود


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: سد اخند در شهرستان عسلویه و سد باغان در شهرستان جم با مجموع اعتبار 26 هزار و 800 میلیارد ریال در سفر ریاست جمهوری به بوشهر آبگیری می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی محمدی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سد اخند در شهرستان عسلویه و سد باغان در شهرستان جم با مجموع اعتبار 26 هزار و 800 میلیارد ریال در سفر ریاست جمهوری به بوشهر آبگیری می شود اظهار داشت: این دو پروژه، نقش مهمی در تأمین منابع پایدار آب شرب، صنعت و کشاورزی در شهرستان های عسلویه، جم و دشتی دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر افزود: سد باغان یکی از معدود پروژه های فاینانس خارجی در حوزه تأمین آب است که با اعتباری معادل 333 میلیون یوان به مرحله آبگیری رسیده است.

وی افزود: این سد با حجم مخزن 32 میلیون مترمکعب، تأمین آب در دو شهرستان را بر عهده دارد به نحوی که آب شرب در بخش ریز و انارستان شهرستان جم، آب صنعت در شهرستان جم و بخشی از حقابه های کشاورزی پایین دست در شهرستان دشتی را تأمین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر عنوان کرد: کاهش اتکا به منابع آب زیرزمینی، احیا دشت های جم و ریز، بهبود وضعیت کشاورزی و افزایش منابع تولید آب در استان بوشهر از دیگر اهداف این پروژه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 سد در استان بوشهر آبگیری می شود

2 سد در استان بوشهر آبگیری می شود