مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 16:302023-02-28پزشكي

اصوات شدید؛ عامل ابتلای 17 درصد مردم به وزوز گوش


رییس اداره سلامت گوش دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: عامل ابتلای 17 درصد مردم به وزوز گوش مواجهه با اصوات شدید است.

- رییس اداره سلامت گوش دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: عامل ابتلای 17 درصد مردم به وزوز گوش مواجهه با اصوات شدید است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعید محمودیان در آستانه روز جهانی کم شنوایی گفت: گوش دادن به اصوات بلند و یا ناایمن و آسیب زا می تواند صدمات جدی ایجاد کند و یکی از ریسک فاکتورها یا عوامل خطر جدی آسیب به گوش و شنوایی، صدای بلند است که عامل اصلی وزوز گوش نیز همین مساله است.

هم اکنون مواجهه گوش با اصوات شدید عامل 17 درصد از ابتلای مردم به وزوز گوش در جامعه است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران و مرکز تحقیقات گوش و حلق و بینی بیمارستان حضرت رسوال اکرم (ص) اظهار داشت: از هر دو جوان در حال حاضر یک نفر در معرض خطر کم شنوایی است که دلیل عمده اش در تمام جهان، گوش دادن ناایمن به اصوات است.

وی ادامه داد: استفاده از هندزفری، دستگاه ها و یارانه های شخصی، ام پی تری پلیرها با اصوات بلند در مدت طولانی به گوش صدمه می زند و این معضل آمار کم شنوایی را در جامعه بالا برده است.

محمودیان با بیان این که اگر افراد به این مساله توجه نکنند، خطر کم شنوایی در آن ها جدی خواهد بود و وقتی سلول های شنوایی صدمه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصوات شدید؛ عامل ابتلای 17 درصد مردم به وزوز گوش

اصوات شدید؛ عامل ابتلای 17 درصد مردم به وزوز گوش