مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 15:142023-02-28فرهنگي

روشن شدن نورامید در عمارت تاریخی «امیدسالار» ابرکوه بعد از سالها بی مهری+ فیلم


مسئول گردشگری میراث فرهنگی ابرکوه از مرمت عمارت خانه امید سالار ابرکوه خبر داد و گفت: این بنای ارزشمند که سال ها به فراموشی سپرده شده، در حال مرمت بوده و به زودی بخشی از آن به کارگاه های صنایع دستی تبدیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس در ابرکوه، ایران یکی از کشورهای اول جهان از لحاظ داشتن پیشینه تاریخی و تمدن منحصربه فرد است که هزاران هزار جاذبه گردشگری را در دل خود جای داده است، در زمینه صنایع دستی نیز کشور ما در میان کشورهای برتر جهان قرار دارد و با توجه به اقلیم خاص، یکی از مقاصد گردشگری محسوب می شود.

در میان شهرهای متمدن ایران، ابرکوه از جمله مناطقی است که تاریخی بسیار کهن و غنی داشته که وجود سرو پنج هزارساله این شهر، گواهی بر این مدعا است؛ اما آنچه ابرکوه را یکی از شهرهای نمونه گردشگری کشور معرفی کرده است، تنها وجود دومین موجود کهن سال جهان نیست؛ بلکه خانه های قدیمی با معماری خاص ایرانی اسلامی نیز یکی دیگر از جاذبه های این شهر کویری است.

مسلم فرودی، مسئول گردشگری اداره میراث فرهنگی، ابرکوه در رابطه با یکی از این خانه های تاریخی در گفت وگو با فارس اظهار کرد: عمارت امید سالار با مساحت 2500 مترمربع مربوط به دوره قاجار که در بافت تاریخی و محله قدیمی دروازه میدان واقع و در تاریخ 7 مهر 1381 با شماره ثبت 6306 به عنوان یکی از آثار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روشن شدن نورامید در عمارت تاریخی «امیدسالار» ابرکوه بعد از سالها بی مهری+ فیلم

روشن شدن نورامید در عمارت تاریخی «امیدسالار» ابرکوه بعد از سالها بی مهری+ فیلم