مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 13:502023-02-28اقتصادي

خصوصی سازی معادن، ناقص رها شد/ معدن نیاز به سرمایه گذاری دارد


رییس شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: مدیریت حوزه معادن و مجموعه فولادی از فضای دولتی به خصوصی رفته است اما این جابجایی به صورت ناقص رها شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مجتبی حمیدیان در سومین کنفرانس استیل پرایس با موضوع اکتشافات ذخایر معدنی، فرصت ها و چالش ها اظهار کرد: بیش از هزار میلیارد تومان مجموع سرمایه گذاری پروژه های معادن در این سالهاست که حدود 72 میلیارد تومان یعنی 15 درصد آن در حوزه اکتشاف است.

رییس شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به سهم ذخایر و سهم میزان فعالیت های حفاری و عملیات های اکتشافی اشاره کرد و افزود: مجموع ذخایر در حوزه آهن هم حدود 2 میلیارد و 800 میلیون است.

وی با بیان اینکه حدود 15 سال است در مورد افق 1404 و تاب آوری و اهمیت اکتشافات مباحثی مطرح می شود، گفت: دهه 50 فعالیت معدنکاری در منطقه بلوک مرکزی ایران آغاز شد.

انتظار می رفت که در این 50 سال حداقل در آن منطقه به عنوان یکی از مستعدترین مناطق آهنی ایران اتفاقات جدی تری بیفتد ولی بعد از 50 سال که ارزیابی می کنیم در معدن چغارت که اولین معدن شناخته شده در این منطقه است فقط عملیات بهره برداری صورت گرفته و در این منطقه نهایتاً چند معدن جدید اضافه شده که همه هم مبتنی بر معادن مستعد و قابل بهره برداری و اخذ مباحث اقتصادی بوده است؛ بنابراین در این منطقه موضوع حفاری تقریباً ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خصوصی سازی معادن، ناقص رها شد/ معدن نیاز به سرمایه گذاری دارد

خصوصی سازی معادن، ناقص رها شد/ معدن نیاز به سرمایه گذاری دارد