مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 09:352023-02-28فناوري

پرتاب پیشرفته ترین ماهواره ارتباطی غیرنظامی چین


مردم چین و مناطق همسایه به لطف ماهواره ای که به تازگی پرتاب شده است، به زودی در سفرهای هوایی و دریایی و حتی در وسط بیابان به اینترنت دسترسی سریع تر و راحت تری خواهند داشت.

- مردم چین و مناطق همسایه به لطف ماهواره ای که به تازگی پرتاب شده است، به زودی در سفرهای هوایی و دریایی و حتی در وسط بیابان به اینترنت دسترسی سریع تر و راحت تری خواهند داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از چاینادیلی، به گفته شرکت علوم و فناوری هوافضای چین، چایناست 26 (ChinaSat 26) که روز پنجشنبه گذشته بر فراز موشک حامل لانگ مارچ 3 بی از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ در استان سیچوان به فضا پرتاب شد، پیشرفته ترین ماهواره ارتباطی غیرنظامی در چین است و توانایی کلی آن در حد بهترین ماهواره ها در جهان است.

این ماهواره که توسط آکادمی فناوری فضایی چین در پکن(یکی از زیرمجموعه های شرکت علوم و فناوری هوافضای چین) توسعه یافته است، در مدار زمین ثابت به دور زمین می چرخد و طول عمر کاری آن 15 سال است.

وی کیانگ مدیر پروژه چایناست 26 گفت که این ماهواره به ستونی از شبکه ماهواره ای ارتباطی پرتوان چین تبدیل خواهد شد و برای اتصال دستگاه های پایانه نصب شده بر روی خودروها، کشتی ها و هواپیماها به اینترنت پرسرعت باند پهن استفاده خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرتاب پیشرفته ترین ماهواره ارتباطی غیرنظامی چین

پرتاب پیشرفته ترین ماهواره ارتباطی غیرنظامی چین