مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 09:252023-02-28پزشكي

سالمندان دست خالی نمانند


سالمندان به توجه بیشتری نیازمند هستند و باید در این برهه از زندگی توجه بیشتری به آنها شود.

- ایسنا/زنجان روانشناس خانواده گفت: سالمندان به توجه بیشتری نیازمند هستند و باید در این برهه از زندگی توجه بیشتری به آنها شود.

رضوانه عالمی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه هر انسان سالم در یک زمان می تواند چند احساس را تجربه کند، اظهار کرد: می توان این احساسات را در زندگی کنترل کرد، اما در دوران سالمندی این کنترل سخت است .

وی با اشاره به تغییرات جسمی و روحی سالمندان و کوچک شدن سلول های مغز، ادامه داد: مغز به راحتی گذشته دیگر فرمان نمی دهد و تنظیم مدیریت هیجانات سخت اتفاق می افتد.

عالمی با بیان اینکه این تغییرات زیستی اجتناب ناپذیر است، اضافه کرد: مهم این است که در این سنین به این هیجانات توجه کنیم.

این کارشناس با اشاره به احساسات متغییر سالمندان اعم از ناراحتی، عصبانیت و خسته شدن، ابراز کرد: برای کمک به سالمندان ابتدا باید ضرورت این مسئله را احساس کنیم.

وی بیان کرد: در ابتدا از خودم می پرسم برای سالمندان چه کردیم؟ چقدر برای آسیب شناسی بیماری های این دوره کارشناسان صحبت کرده و راهکاری ارائه داده اند،لذا لازم است متخصصان این حوزه به دوران سالمندی و راهکارهای رفتاری با سالمند توجه ویژه داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالمندان دست خالی نمانند

سالمندان دست خالی نمانند