مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 00:152023-02-27سياسي

ادبیات ایران نمی تواند فراتر از مرزها حرکت کند


یک شاعر با اشاره به اینکه ادبیات ایران، به ویژه در 50 سال اخیر، محدود شده و از جهانی شدن فاصله زیادی گرفته است، گفت: ادبیات مان فقط به درد خودمان می خورد و نمی تواند فراتر از مرزها حرکت کند.

- علی اکبر رشیدی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه ادبیات کلاسیک ما در جهان حرفی برای گفتن دارد و شناخته شده است تاکید کرد: باید به گذشته بازگشت و شاخص هایی که منجر به جهانی شدن ادبیات کلاسیک ما شده را مرور کرد تا بتوان همچون گذشته اثر ادبی جهان شمولی ارایه داد.

وی معتقد است: برای جهانی شدن ادبیات معاصر ابتدا بابد ادبیات کلاسیک خودمان که در جهان فراگیر است را بشناسیم.

شاعر طعم سرخ انار با تاکید بر اینکه ارتباط گرفتن نویسنده با مخاطب از مهم ترین شاخص های جهانی شدن یک اثر ادبی است متذکر شد: وقتی نویسنده ای نتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند در نتیجه و قطع به یقین اثر او نه تنها در جهان بلکه حتی در میان افراد جامعه خود هم فراگیر نمی شود.

در این زمینه: ورود گردشگر خارجی با جهانی شدن ادبیات مرتبط است رشیدی با تصریح این مطلب که شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نگاه نویسنده را محدود می کند اضافه کرد: جامعه ای که فقط دغدغه نیازهای اولیه زندگی خود را داشته باشد نمی تواند نگاه فرامرزی و اثر ادبی فرامرزی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادبیات ایران نمی تواند فراتر از مرزها حرکت کند

ادبیات ایران نمی تواند فراتر از مرزها حرکت کند