مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 07:552023-02-27اقتصادي

ذخایر خون در مازندران کمتر از 5 روز است


مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به اینکه ذخیره خون در استان باید در پایان سال افزایش یابد تا در نوروز امسال دغدغه نداشته باشیم، گفت: در حال حاضر ذخایر خون استان کمتراز پنج روز است و به همه گروه های خونی به ویژه +o ، - ایسنا/مازندران مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به اینکه ذخیره خون در استان باید در پایان سال افزایش یابد تا در نوروز امسال دغدغه نداشته باشیم، گفت: در حال حاضر ذخایر خون استان کمتراز پنج روز است و به همه گروه های خونی به ویژه +o ، + A و B+ نیاز بیشتری است.

عبدالله محمدی فیروزجایی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در ماه اسفند مصرف خون و فرآورده های خونی افزایش می یابد، اظهار کرد: همه ساله در اسفند ماه آمار مراجعه اهداکنندگان خون به پایگاه های انتقال خون کاهش می یابد این درحالی است که نیاز به خون همیشگی و مستمر است و عمر فرآورده های خون مانند پلاکت فقط سه روز است.

وی افزود: افزایش عمل های جراحی، نیاز مستمر بیماران تالاسمی وهمچنین افزایش تصادفات جاده ای به علت آغاز سفرهای نوروزی از علل افزایش مصرف خون در روزهای پایانی سال است.

وی با اشاره به اینکه ذخیره خون در مازندران باید در پایان سال افزایش یابد تا در نوروز دغدغه نداشته باشیم، گفت: در حال حاضر ذخایر خون استان کمتراز پنج روز است و به همه گروه های خونی به و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخایر خون در مازندران کمتر از 5 روز است

ذخایر خون در مازندران کمتر از 5 روز است