مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 07:252023-02-27سياسي

حادثه واژگونی قطار در اوهایو آمریکا ابعاد تازه ای گرفت


همزمان با انتشار خبرهایی مبنی بر تلف شدن بیش از 43 هزار جاندار آبزی درپی واژگونی قطار حامل مواد شیمیایی سمی در ایالت اوهایو آمریکا، مسئولان ایالت های میشیگان و تگزاس نیز از انتقال خاک آلوده محل حادثه به اراضی این دو ایالت به شدت انتقاد کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از نشریه هیل، فرمانداران و نمایندگان میشیگان و تگزاس می گویند موضوع انتقال خاک آلوده محل واژگونی این قطار در شهرک ایست پالستاین از توابع ایالت اوهایو، از قبل به آنها اطلاع داده نشده بود.

دبی دینگل (Debbie Dingell) نماینده دموکرات میشیگان در مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای گفت از اینکه خاک آلوده منطقه حادثه به حومه شهر بله ویل (Belleville) از توابع این ایالت انتقال یافته به شدت نگران است زیرا پیش از هر چیز سلامت مردم این منطقه اهمیت دارد.

وی گفت: در این رابطه با اداره حفاظت محیط زیست دولت فدرال، وزارت راه و ترابری و شرکت راه آهن ایالتی مکاتبه کرده است.

در این حال، اداره منابع طبیعی اوهایو در گزارشی اعلام کرد درپی این حادثه، نزدیک به 44 هزار جاندار آبزی در آب های منطقه تلف شده اند.

بنابر اعلام این اداره، 38 هزار و 222 قطعه ماهی کپور و 5 هزار و 500 گونه آبزی از جمله انواع ماهی، دوزیستان، خرچنگ و غیره در اثر انتشار مواد شیمیایی سمی به آب های منطقه تلف شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حادثه واژگونی قطار در اوهایو آمریکا ابعاد تازه ای گرفت

حادثه واژگونی قطار در اوهایو آمریکا ابعاد تازه ای گرفت