مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 19:202023-02-26فرهنگي

36 اثر تاریخی اردبیل مراحل ثبت در فهرست آثار ملی را طی می کند


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از تهیه و ارسال پرونده 36 اثر فرهنگی و تاریخی برای ثبت در فهرست آثار ملی در سال 1401 خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب اظهار کرد: پرونده 36 اثر تاریخی و فرهنگی استان اردبیل برای ثبت در فهرست آثار ملی در سال 1401 آماده و به وزارتخانه ارسال شده است.

وی افزود: این پرونده ها در چهار حوزه میراث طبیعی، ناملموس، غیرمنقول و منقول تهیه شده اند که از میان آن ها 16 پرونده در حوزه آثار منقول قرار دارد و شامل اشیا کشف شده از جمعه مسجد، خانه مروج و مجموعه چینی های اردبیل است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تاکید کرد: در حوزه آثار طبیعی نیز پرونده های دریاچه شورابیل، درخت گردوی کهن سال روستای گیله وار، درخت گلابی روستای می خوش گرمی و دو درخت ارسی روستای کزج برای ثبت در فهرست آثار ملی ارسال شده اند.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین 7 اثر منقول از جمله 6 تپه و محوطه در شهرستان نیر و یک محوطه در پارس آباد و 8 اثر ناملموس جزو سایر پرونده های ارسالی برای ثبت در فهرست آثار ملی در سال 1401 هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

36 اثر تاریخی اردبیل مراحل ثبت در فهرست آثار ملی را طی می کند

36 اثر تاریخی اردبیل مراحل ثبت در فهرست آثار ملی را طی می کند