مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 14:402023-02-26بين الملل

دیدار نماینده پوتین و نماینده انصارالله در عمان


نماینده رییس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا و رییس هیأت مذاکره کننده صنعا درباره اوضاع سیاسی و نظامی یمن با یکدیگر رایزنی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، میخاییل بوگدانوف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا و محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله و رییس هیأت مذاکره کننده صنعا در مسقط -پایتخت عمان- با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

طبق اعلام دفتر سخنگوی انصارالله، دو طرف در این دیدار جزییات اوضاع نظامی، سیاسی و انسانی یمن را مورد بحث و بررسی قرار داده اند و در عین حال، طرف روس بر لزوم تشدید تلاش های تمام گروه های سیاسی یمن برای تضمین آتش بس پایدار و طولانی مدت تأکید کرده اند.

براساس این اعلام، بوگدانوف همچنین تأکید کرده است که تشدید تلاش تمام گروه های یمنی به منظور برقراری آتش بس منجر به ایجاد یک محیط مناسب برای مذاکرات سازنده و فراگیر تحت نظارت سازمان ملل خواهد شد.

یمن از سال 1394 تاکنون تحت محاصره شدید ائتلاف سعودی به رهبری ریاض قرار دارد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای تلاش برای بازگرداندن رییس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار نماینده پوتین و نماینده انصارالله در عمان

دیدار نماینده پوتین و نماینده انصارالله در عمان