مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 12:152023-02-26پزشكي

نیاز مبرم مراکز درمانی گیلان به گروه های خونی کمیاب


مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به نیاز مبرم مراکز درمانی گیلان به برخی گروه های خونی کمیاب مانند O مثبت و A منفی، گفت: شهروندان با همه گروه های خونی می توانند برای اهدای خون به پایگاه های سیار و ثابت مراجعه کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، بابک پاکدل امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نیاز خونی در گیلان اظهار کرد: شهروندان با همه گروه های خونی می توانند برای اهدای خون به پایگاه های سیار و ثابت مراجعه و با اهدای خون خود جان بیماران نیازمند بستری در مراکز درمانی گیلان را نجات دهند.

وی با اشاره به نیاز مبرم مراکز درمانی گیلان به برخی گروه های خونی کمیاب مانند O مثبت و A منفی، افزود: خون های اهدا شده برای تزریق به بیماران تصادفی و یا بیمارانی که براثر خون ریزی ناشی از عمل جراحی بخش زیادی از خون خود را از دست داده اند به بیمارستان ها ارسال شده و یا برای تهیه انواع فرآورده های خونی برای درمان بیماری های خاص به مراکز ویژه پزشکی فرستاده می شود.

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه 93 هزار و 461 نفر در 11 ماه گذشته به پایگاه های انتقال خون گیلان مراجعه کردند، گفت: از این افراد 80 هزار و 20 نفر موفق به اهدای خون شدند، از مجموع اهداکنندگان 45 هزار و 186 نفر مستمر و 22 هزارو 942 نفر باسابقه بوده و 11 هزار و 892 نفر برای نخستین بار به چرخه اهدای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز مبرم مراکز درمانی گیلان به گروه های خونی کمیاب

نیاز مبرم مراکز درمانی گیلان به گروه های خونی کمیاب