مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 11:552023-02-26اقتصادي

قراردادهای جدید عراق برای افزایش تولید نفت و گاز


عراق در سال های اخیر، اقدام چندانی برای افزایش تولید نفت و گاز انجام نداده اما قراردادهای جدیدی که با شرکت های چینی و اماراتی امضا کرده است، - عراق در سال های اخیر، اقدام چندانی برای افزایش تولید نفت و گاز انجام نداده اما قراردادهای جدیدی که با شرکت های چینی و اماراتی امضا کرده است، می تواند بلندپروازی های انرژی بغداد را به واقعیت تبدیل کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عراق هفته گذشته، با امضای چند قرارداد با شرکت های خارجی برای افزایش تولید نفت و گاز طبیعی، گام بزرگی برای تحقق این هدف برداشت.

به نظر می رسد در حال حاضر که عراق وابستگی به واردات از ایران برای تامین نیازهای گازی خود دارد، رشد تولید گاز طبیعی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بغداد با هدف افزایش تولید نفت به میزان 250 هزار بشکه در روز و افزایش تولید گاز به میزان 800 میلیون فوت مکعب، قراردادهایی را با یک شرکت اماراتی و دو شرکت چینی امضا کرد.

عراق که دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است، روزانه 4.

5 میلیون بشکه نفت تولید می کند.

مقامات دولت عراق در سالهای قبل گفته بودند ظرفیت تولید می تواند به پنج میلیون بشکه در روز و حتی شش میلیون بشکه در روز رشد کند اما اقدامات چندانی برای پیشبرد این طرح ها انجام نگرفته بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قراردادهای جدید عراق برای افزایش تولید نفت و گاز

قراردادهای جدید عراق برای افزایش تولید نفت و گاز