مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 04:452023-02-26اجتماعي

هویت چندین هزار ساله روستای تاریخی اخلمد در معرض تهدید جدی


اخلمد روستایی در چناران با بیش از هزاران سال قدمت که با توجه به آثار باستانی پیدا شده در این منطقه می توان قدمت آن ها را به قرن هشتم نسبت داد.

- ایسنا/خراسان رضوی اخلمد روستایی در چناران با بیش از هزاران سال قدمت که با توجه به آثار باستانی پیدا شده در این منطقه می توان قدمت آن ها را به قرن هشتم نسبت داد.

یکی از مهمترین نشانه های تاریخی که در نزدیکی روستای اخلمد وجود دارد، آثار برج و باروهای قدیمی در کوه های نزدیکی روستا هستند که در بخش شرقی و جنوبی این روستا به خوبی نمایان است.

علیرغم بافت تاریخی اخلمد، این روستا بسیار زیبا و همچنین بسیار خوش آب و هوا است به طوری که روستای اخلمد یکی از ییلاق ها در نزدیکی شهر مشهد به حساب می آید و سالانه تعداد بسیاری از افراد ساکن مشهد و ساکن شهرهای اطراف برای گذراندن تعطیلات و برای تفریح به این روستا سفر می کنند.

روستای زیبای اخلمد که به عنوان منطقه نمونه گردشگری است و منظر آبشار و طبیعت آن ثبت آثار ملی شده اما متأسفانه در سال های اخیر بدون در نظر گرفتن بافت روستایی شاهد حاکم شدن معماری مدرن در این روستا بوده ایم تا آنجا که رقابت در ساخت وسازهای روستایی موجب شده بافت قدیمی، سنتی و هویت چندین هزار ساله روستای اخلمد شهرستان چناران در معرض آسیب و تهدید جدی قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هویت چندین هزار ساله روستای تاریخی اخلمد در معرض تهدید جدی

هویت چندین هزار ساله روستای تاریخی اخلمد در معرض تهدید جدی