مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 10:252023-02-25پزشكي

توصیه های غربالگری برای 4 نوع سرطان شایع در ایران


یک متخصص رادیوتراپی انکولوژی گفت: از جمله سرطان هایی که امکان غربالگری و تشخیص زودرس آن ها وجود دارد، سرطان سینه و سرطان دهانه رحم در زنان، - سرطان پروستات در مردان، سرطان دستگاه گوارش و سرطان های کولورکتال است.

دکتر امیر امیرآبادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر سرطان ها به عنوان مهمترین و شایع ترین عامل فوت بشر شناسایی شده اند و متاسفانه شیوع آن در کشورهای در حال توسعه به نسبت متوسط جهانی بیشتر است؛ به همین دلیل اهمیت اقدامات تشخیصی و درمانی در این کشورها بیشتر احساس می شود.

وی با اشاره به اینکه شایع ترین سرطان ها در جامعه جهانی سرطان ریه، پروستات و پستان است، گفت: اگرچه سرطان ریه در کشور ما شیوع کمتری دارد، در عوض سرطان های مخصوص کشور ما مثل سرطان مری و معده شیوع بالایی دارد و از متوسط جهانی بسیار بیشتر است.

این متخصص رادیوتراپی انکولوژی تاکید کرد: اقدامات تشخیصی در جریان تشخیص بیماری های سرطانی بسیار مهم است؛ زیرا هر چه بیماران زودتر تشخیص داده شوند، شانس درمان موثر و موفق آن ها بیشتر می شود.

امیرآبادی با اشاره به گزارش سایت قطره و به نقل ازانجمن سرطان آمریکا گفت: بر اساس این گزارش در حال حاضر 75 درصد سرطان ها با درمان های فعلی قابل درمان کامل است؛ البته اگر در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود، شانس درمان سرطان را بسیار بیشتر و در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های غربالگری برای 4 نوع سرطان شایع در ایران

توصیه های غربالگری برای 4 نوع سرطان شایع در ایران