مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اسفند 1401 ساعت 17:012023-02-24اقتصادي

179 دستگاه پنل خورشیدی به عشایر فارس تحویل داده شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از جهرم، محمدحسن شعبانی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به سیاست های وزارت نیرو و شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در خصوص برق رسانی به عشایر، طی 2 سال اخیر تعداد 179 دستگاه پنل خورشیدی به ارزش بالغ بر 20 میلیارد ریال تحویل عشایر شهرستان جهرم شده است.

فرماندار ویژه جهرم افزود: توزیع این پنل ها با هماهنگی و معرفی اداره امور عشایر شهرستان صورت گرفته است.

شعبانی خاطرنشان کرد: تعداد 120 دستگاه پنل خورشیدی در سال 1400 و 59 دستگاه پنل در سال 1401 به عشایر شهرستان اختصاص داده شده است.

وی آثار زیست محیطی اجرای این طرح را بسیار ارزشمند توصیف و اظهار امیدواری کرد که با گسترش استفاده از انرژی های نو، شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت های فسیلی، تخریب جنگل ها و مراتع باشیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، برق محل استقرار عشایری که بیشتر از چهار کیلومتر با شبکه برق فاصله داشته باشند، از طریق پنل های خورشیدی سبک و قابل حمل تأمین خواهد شد.

گفتنی است؛ این پنل ها قابلیت تولید 100 وات برق را دارا هستند و روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را تأمین می کنند و تنها 10 درصد قیمت تمام شده این پنل ها توسط عشایر پرداخت خواهد شد و مابقی آن توسط دولت تأمین اعتبار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

179 دستگاه پنل خورشیدی به عشایر فارس تحویل داده شد

179 دستگاه پنل خورشیدی به عشایر فارس تحویل داده شد