مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اسفند 1401 ساعت 11:352023-02-24پزشكي

نظارت بر بدن با پوست الکترونیکی جدید


گروهی از محققان چینی اخیرا نوع جدیدی از پوست الکترونیکی (e-skin) انعطاف پذیر و شفاف را ساخته اند که می تواند فعالیت های ظریف بدن انسان را زیر نظر داشته باشد و آینده لوازم الکترونیکی پوشیدنی را پیشرفته تر کند.

- گروهی از محققان چینی اخیرا نوع جدیدی از پوست الکترونیکی (e-skin) انعطاف پذیر و شفاف را ساخته اند که می تواند فعالیت های ظریف بدن انسان را زیر نظر داشته باشد و آینده لوازم الکترونیکی پوشیدنی را پیشرفته تر کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از چاینادیلی، لان وی ، استاد دانشکده علوم و فناوری فیزیکی دانشگاه لانژو و رهبر این تیم تحقیقاتی، گفت: این پوسته الکترونیکی جدید یک ابرخازن شفاف انعطاف پذیر را به عنوان یک دستگاه ذخیره انرژی با یک حسگر فشار شفاف قابل کشش ادغام می کند.

لان افزود: به لطف نرمی مکانیکی این سیستم، پوسته الکترونیکی یکپارچه می تواند به طور مستقیم به نقاط مختلف بدن برای نظارت بر فعالیت های انسان متصل شود.

این سیستم چشم اندازهای کاربردی بسیار خوبی در بخش مراقبت های بهداشتی هوشمند، تعامل انسان و ماشین، واقعیت مجازی و هوش مصنوعی و سایر زمینه ها دارد.

پوست به عنوان بزرگترین اندام بدن انسان، وظایف متعددی مانند محافظت، تنفس، تعریق، تنظیم حرارت و تحریک حسی را بر عهده دارد و اساس تعاملات فیزیکی افراد با دنیای بیرون را تش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظارت بر بدن با پوست الکترونیکی جدید

نظارت بر بدن با پوست الکترونیکی جدید