مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اسفند 1401 ساعت 09:302023-02-24پزشكي

جزییات طرح جمع آوری «داروهای تاریخ مصرف گذشته»


مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو ضمن تشریح جزییات طرح جمع آوری و امحاء داروهای تاریخ مصرف گذشته مردم، گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر نوشین محمدحسینی در گفت وگو با ایسنا، از اجرای طرح جمع آوری و امحاء داروهای تاریخ مصرف گذشته و بلااستفاده در پایان سال جاری و ابتدای سال آینده خبر داد و گفت: باید توجه کرد که ورود برخی داروها به طبیعت بسیار خطرناک است.

این در حالی است که داروسازان می توانند برخی از داروهای بلااستفاده و تاریخ مصرف گذشته را در داخل داروخانه امحاء کرده و از بین ببرند که روش های خاص خودش را دارد.

وی با بیان اینکه برای از بین بردن داروها چندین روش داریم، گفت: گاهی اوقات داروها را کپسوله می کنیم و با این اقدام دارو نمی تواند تجزیه و وارد محیط زیست شود و بعد آن ها را دفع می کنیم.

روش دیگر این است که داروها را می سوزانند.

باید توجه کرد که اگر داروها را در فضای معمولی بسوزانید، دود و ضایعات آن آسیب های فراوانی به محیط زیست می زند، اما در مراکز امحاء فیلترهای مخصوصی برای این کار وجود دارد؛ به طوری که داروها در درجات مختلف و حرارت خاصی باید سوزانده شوند یا در حلال های مخصوص حل شده و بعد سوزانده شوند که این دستگاه ها دارای فیلترهایی هستند که اجازه نمی دهد مواد مضر داروها وارد طبیعت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات طرح جمع آوری «داروهای تاریخ مصرف گذشته»

جزییات طرح جمع آوری «داروهای تاریخ مصرف گذشته»