مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 ساعت 09:502023-02-23اقتصادي

35 هزار هکتار گندمزار در آتش بی آبی سوخت


در حالی که مزارع کشاورزی استان گلستان تشنه آب هستند اما خبری از باران نیست و خشکسالی تاکنون 35 هزار هکتار از گندمزارهای گلستان را از بین برده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، رخسار زرد گندمزار و خشک شدن ساقه های آن در فصل تابستان موسم برداشت این محصول استراتژیک را در استان گلستان نوید می دهد اما همین خشکی در فصل زمستان رنگ از رخسار کشاورز می رباید چراکه به خوبی می داند این سوغات شوم خشکسالی، دستش را در فصل برداشت از محصول خالی می گذارد.

همه ساله کشاروزان شمال استان گلستان به امید آنکه بارش ها سفره معیشت آنها را از مزارع دیمزار پربار کند اراضی شمالی استان را شخم می زنند و در دل زمین های خشک بذر گندم و جو را می نهند اما اگر بخت با آنها یار نباشد مانند امسال جز سختی کشت و هزینه های آن چیزی نصیبشان نمی شود.

امسال اما بررسی ها نشان می دهد روند خشکسالی گلستان و تشنگی مزارع آن علاوه بر شمال استان گریبان سایر نقاط استان گلستان را هم گرفته از این رو کشاورزان انتظار دارند دولتمردان حامی آنها باشند.

بر اساس داده های هواشناسی، نگارستان ایران طی این سال ها از گزند تغییر اقلیم در امان نمانده و در طول 15 سال گذشته فراوانی تعداد خشکسالی ها در گلستان روند افزایشی داشته طوری که هشت سال خشکسالی، چهار سال ترسالی و چهار سال نرمال را تجرب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

35 هزار هکتار گندمزار در آتش بی آبی سوخت

35 هزار هکتار گندمزار در آتش بی آبی سوخت