مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 ساعت 09:502023-02-23سياسي

اولویت تخصیص آب سد ستارخان برای مصارف شرب است


دادستان اهر با بیان اینکه آب شرب جزو حقوق عامه است و باید برای عبور از بحران کم آبی در شهرستان اهر آماده شویم، گفت: اولویت تخصیص آب سد ستارخان برای مصارف شرب است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی فاضلی صبح پنج شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر اظهار داشت: امسال خشک سالی نمود بیشتری داشته و با کاهش بارندگی و به تبع آن کاهش منابع آبی در سد ستارخان شهرستان اهر را شاهد هستیم، با این حال باید برای عبور از بحران کم آبی آماده شویم.

دادستان عمومی و انقلاب اهر افزود: در هر صورت اولویت تخصیص آب از سد ستارخان با آب شرب است، اگر وضعیت بدین شکل ادامه یابد هیچ گونه منابع آب از سد ستارخان بدون مجوز شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رهاسازی نمی شود.

چراکه تأمین آب شرب خط قرمز ماست.

وی بر لزوم احیای قنات های شهر اهر و جلوگیری از هدررفت آب قنات ها تأکید کرد و گفت: خوشبختانه فرماندار اهر پیگیر احیای قنات ها و استفاده از منابع آب آن هاست که در نتیجه پیگیری ها، اعتبار مورد نیاز برای احیای 3 قنات اختصاص می یابد.

فاضلی بابیان این که پرونده های قضایی واصله از امور آب در شعبه ویژه دستگاه قضایی شهرستان اهر به قید فوریت رسیدگی می شود، یادآور شد: پرونده های واصله از سوی امور آب از چاه های غیرمجاز تا سرقت منابع آبی به قید فوریت در شعبه ویژه دستگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولویت تخصیص آب سد ستارخان برای مصارف شرب است

اولویت تخصیص آب سد ستارخان برای مصارف شرب است