مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 23:422023-02-22سياسي

راه اندازی مرکز درمانی ماده 16 در خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفت


در ابتدا باید آمار دقیقی از معتادان متجاهر در خراسان جنوبی اعلام شود تا بتوان تشخیص داد که آیا فعال شدن مرکز ماده 16 در این استان ضروری است یا خیر؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، مجید قربانی، مدیرکل درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، امروز در هشتمین جلسه کمیته درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی، اظهارداشت: به هم ریختگی اعتیاد در جامعه و خانواده باید تدبیر شود و پزشک با سیاست های درمانی می تواند این موضوع را در مراکز درمان اعتیاد راهبری کند.

وی با بیان اینکه تعریف سبد درمان برای اعتیاد در کشور دنبال می شود تا تکیه بر داروی خاص نباشد افزود: یکی از هدف های اصلی این است که همه معتادان زیر چتر درمان قرار گیرند.

مدیرکل درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور عنوان کرد: پروتکل های درمانی، سهمیه هر معتاد را مشخص کرده اما نیاز است آمار دقیق بیماران و میزان مصرف دارو در مراکز ترک اعتیاد نیز مشخص شود.

وی تأکید کرد: آموزش و اشتغال معتادان بهبود یافته نیز موضوع مهمی است که می توان با استفاده از ظرفیت خیران و فنی و حرفه ای به آن پرداخت.

قربانی با تأکید بر اینکه هیچ فرد معتادی نباید رها شود ادامه داد: اعتیاد یک بیماری مغزی است لذا بیش از درمان تأکید بر پیشگیری داریم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی مرکز درمانی ماده 16 در خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفت

راه اندازی مرکز درمانی ماده 16 در خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفت