مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 11:352023-02-22پزشكي

راه های جلوگیری از مکیدن انگشت توسط کودکان


برای جلوگیری از مکیدن انگشت کودکان، می توان با استفاده از پماد دکسپانتنول در کنار ناخن ها و ایجاد طعم تلخ، کودک را از ادامه این رفتار منع کرد، - به گزراش تابناک ، در برنامه مادر کودک شبکه سلامت سیما الهام بهرنگی، متخصص پوست و مو و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص پوسته ریزی کنار ناخن های دست در کودکان به گفتگو پرداخت.

کارشناس برنامه با بیان این مطلب که مشکلات ناخن در کودکان بسیار شایع است گفت: پوسته ریزی و خشکی اطراف ناخن کودکان بسیار شایع است.

وی شایع ترین دلیل پوسته ریزی و خشکی اطراف ناخن های کودک را شامل شست و شوی زیاد دست ها، قرار دادن انگشتان دست در دهان و کندن پوست کنار ناخن ها توسط خود کودک دانست و گفت: در مواردی که این مشکلات به دنبال شست و شوی زیاد دست ها اتفاق می افتد، استفاده از مرطوب کننده های مخصوص دست و ناخن ها بعد از هر بار شست و شوی دست ها توصیه می شود.

وی افزود: برای جلوگیری از مکیدن انگشت کودکان، می توان با استفاده از پماد دکسپانتنول در کنار ناخن ها و ایجاد طعم تلخ، کودک را از ادامه این رفتار منع کرد، در موارد شدیدتر مکیدن انگشت باید از مشاور کودک و نوجوان کمک گرفت.

این متخصص پوست و مو، چرب کردن مکرر پوست اطراف ناخن ها را، یکی از راه حل های درمان پوسته پوسته شدن کنار ناخن های دست در این کودکان ذک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه های جلوگیری از مکیدن انگشت توسط کودکان

راه های جلوگیری از مکیدن انگشت توسط کودکان