مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 10:252023-02-22اقتصادي

نیاز فوری به خون در گیلان علی رغم افزایش اهدا


به گفته انتقال خون گیلان، اهدای خون در گیلان رشد بیش از هشت درصدی طی 11 ماهه اخیر داشته اما همچنان با توجه به فصل سرد سال نیاز خونی استان بسیار زیاد است.

- گیتی ایزدی پور، مدیر پزشکی انتقال خون گیلان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با ستاره به افزایش اهدا خون در استان، اظهار کرد:  اهدا کنندگان خون در گیلان طی 11 ماهه گذشته 80 هزار و 20 واحد خون اهدا کردند.

وی با بیان اینکه 93 هزار و 461 نفر در 11 ماه گذشته سال جاری به پایگاه های انتقال خون گیلان مراجعه کردند که از این افراد 80 هزار و 20 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه مجموع اهداکنندگان در 11 ماه گذشته سال جاری 45 هزار و 186 نفر مستمر و 22 هزارو 942 نفر باسابقه بودند، افزود: 11 هزار و 892 نفر برای اولین بار به چرخه اهدای خون پیوسته اند.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان از نیاز مبرم به اهدای خون به ویژه نیاز به گروههای خونی o مثبت و منفی و A مثبت و منفی خبر داد و گفت: از مردم نوعدوست و همیشه در صحنه گیلان درخواست می شود تا در حرکتی دیگر برای کمک به بیماران نیازمند به خون در انتقال خون گیلان و پایگاههای انتقال خون در شهرستان ها حضور یابند.

ایزدی پور با اشاره به مصارف فراوردهای خونی، خاطر نشان کرد  خونی که هموطنان اهدا می کنند به مصرف بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، سرطانی، نوزادان م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز فوری به خون در گیلان علی رغم افزایش اهدا

نیاز فوری به خون در گیلان علی رغم افزایش اهدا