مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 18:102023-02-21اجتماعي

تولید 90 درصد تریاک جهان در همسایگی ایران/ با سه بار مصرف مواد مخدر، معتاد می شوید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه آسیب های اجتماعی خبرگزاری فارس، سردار اسکندر مومنی امروز در آیین افتتاح طرح «یاری گران زندگی در روستا» در سالن ورزشی روستای خیرآباد سمنان ابراز داشت: - سردار مومنی گفت: بیش از 90 درصد تریاک جهان در همسایگی ایران تولید می شود و بر اساس آمار بین المللی، کشور دارای رتبه دوم تولید هرویین و مرفین، رتبه اول تولید موادمخدر صنعتی در همسایگی ایران قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه آسیب های اجتماعی خبرگزاری فارس، سردار اسکندر مومنی امروز در آیین افتتاح طرح یاری گران زندگی در روستا در سالن ورزشی روستای خیرآباد سمنان ابراز داشت: بیش از 30 درصد افرادی که درگیر مواد مخدر شدند باور نداشتند با 2 تا سه بار مصرف معتاد شوند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری گفت: تمرکز در آموزش جوانان و اقشار مختلف جامعه در زمینه آگاهی بخشی و توانمندسازی و مهارت نه گفتن در پیشگیری از اعتیاد موثر است.

سردار مومنی یادآور شد: طبق آمار جهانی بیش از 92 درصد کشف مواد مخدر، 52 درصد کشف مرفین، 27 درصد کشف هرویین جهان در ایران صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه عامل 55 درصد طلاق ها در ایران اعتیاد است، گفت: اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه عاملی مهم در مبارزه با موادمخدر و نیازمند همراهی بخش های مختلف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 90 درصد تریاک جهان در همسایگی ایران/ با سه بار مصرف مواد مخدر، معتاد می شوید

تولید 90 درصد تریاک جهان در همسایگی ایران/ با سه بار مصرف مواد مخدر، معتاد می شوید