مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 16:502023-02-21اجتماعي

غربالگری شنوایی در 19 زایشگاه آذربایجان شرقی اجرا می شود


مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه طرح غربالگری شنوایی مخصوص نوزادان در تعداد 19 زایشگاه این استان اجرا می شود، گفت: تاکنون 786 هزار و 900 کودک غربالگری شنوایی شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، فرگل صحاف روز سه شنبه در دهمین سمپوزیوم مراکز خانواده و کودکان مبتلا به اختلال شنوایی ایران که به صورت برخط با مسئولان بهزیستی کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه این طرح در آذربایجان شرقی از 16 سال قبل شروع شده است، سن تشخیص کم شنوایی و ناشنوایی را بین سه تا پنج سالگی اعلام و اضافه کرد: با اجرای دقیق و منظم غربالگری شنوایی، معدل سنی تشخیص افت شنوایی می تواند کمتر از سه ماه باشد که این امر به لحاظ اینکه تشخیص سریع به همراه مشارکت قوی خانواده و برنامه های مدون مداخله، رشد زبان و گفتار کودک مبتلا را بهبود می بخشد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی، اجرای مطلوب طرح غربالگری را باعث ارتقای مهارت های ارتباطی کودک دارای افت شنوایی دانست و از رابطه مستقیم تشخیص سن افت شنوایی و مداخله به هنگام با ارتقای مهارت های ارتباطی کودک خبر داد.

وی از تشکیل پرونده برای نوزادان تحت پوشش طرح غربالگری و برخورداری آنان از حمایت های بهزیستی در تربیت شنیداری، درمان و دریافت سمعک و کاشت حلزون خبر داد و اظهار کرد: خدمات توانبخشی خانواده و کودک دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری شنوایی در 19 زایشگاه آذربایجان شرقی اجرا می شود

غربالگری شنوایی در 19 زایشگاه آذربایجان شرقی اجرا می شود