مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 13:552023-02-21بين الملل

«زلزله سوریه» و به حرکت در آمدن کارت های «عادی سازی» روابط با دولت دمشق


زلزله 17 بهمن ماه درشمال و غرب سوریه گرچه تاکنون متاسفانه براساس آمار رسمی باعث کشته شدن بیش از پنج هزار شهروند سوری شده است ولی به نظر می رسد زمینه ساز ایجاد گشایش هایی برای دولت دمشق در عرصه تحولات منطقه ای به خصوص تعامل با جهان عرب شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در جریان تحولات داخلی در سوریه از سال 2011 که عده ای از کارشناسان از آن به عنوان خیزش در سوریه و امتداد بهار عربی یاد می کنند، تعداد زیادی از کشورهای عربی با حمایت از مخالفان دولت و معارضین این کشور، اقدام به قطع روابط با این کشور عربی کردند و در ادامه تصمیم به اخراج این کشور از اتحادیه عرب کردند در حالی که دمشق یکی از شش کشور بنیانگذار این اتحادیه در سال 1945 بود.

اکنون بعد از گذشت 12 سال از بحران سوریه که در سال های ابتدایی آن بیش از 80 درصد خاک این کشور تحت کنترل مخالفان از جمله ارتش آزاد سوریه و همچنین برخی از گروه های تروریستی از جمله داعش، جبهه النصره بود اکنون دولت دمشق بر نزدیک به 90 درصد خاک سوریه مسلط شده و حاکمیتش را در تمامی این مناطق بسط داده است.

در دو الی سه سال اخیر با گسترش حاکمیت سوریه بر بخش های مختلف این کشور، برخی از کشورهای عربی که پیش از این اقدام به قطع ارتباط با دولت حاکم بر سوریه کرده بودند، اقداماتی را برای عادی کردن روابط با این کشور عربی کردند که د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«زلزله سوریه» و به حرکت در آمدن کارت های «عادی سازی» روابط با دولت دمشق

«زلزله سوریه» و به حرکت در آمدن کارت های «عادی سازی» روابط با دولت دمشق