مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 11:502023-02-21پزشكي

میزان کُشندگی آنفلوانزای پرندگان/ ویروس H5N1 درمان اختصاصی ندارد


متخصص ویروس شناسی پزشکی، با اشاره به اینکه در حال حاضر WHO ویروس H5N1 را تهدیدی برای سلامت عمومی تلقی نمی کند، گفت: کشندگی ویروس آنفلوانزا خصوصاً در گروه های پرخطر عدد بالایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ابراهیم فقیه لو، با اشاره به اینکه در اکثر موارد تماس مستقیم انسان با پرندگان، لاشه و یا محیط های آلوده به پرندگان از کانون های اصلی ابتلاء به ویروس آنفلوانزای پرندگان بوده است، ادامه داد: تا امروز موارد ابتلای از انسان به انسان ویروس H5N1 گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه میزان کشندگی ویروس آنفلوانزا خصوصاً در گروه های پرخطر عدد بالایی است، افزود: آمار سرایت پذیری آنفلوانزا در بین پرندگان بسیار بالا است اما در بین پرندگان به انسان بسیار محدود است.

فقیه لو تب بالا (بیش از 38 درجه)، کسالت، سرفه، دردهای عضلانی، درد قفسه سینه، مشکل در تنگی نفس و در نهایت پنومونی را از جمله نشانه های ابتلاء به ویروس آنفلوانزا عنوان کرد و افزود: از روی علامت ها نمی توان ابتلاء به آنفلوانزای H5N1 را در انسان تشخیص داد چرا که همین علامت ها در ویروس آنفلوانزای فصلی و یا سایر ویروس های تنفسی وجود دارد بنابراین تشخیص ابتلاء به این ویروس نیازمند استفاده از روش های مولکولی و آزمایشگاهی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان کُشندگی آنفلوانزای پرندگان/ ویروس H5N1 درمان اختصاصی ندارد

میزان کُشندگی آنفلوانزای پرندگان/ ویروس H5N1 درمان اختصاصی ندارد