مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 10:152023-02-21اقتصادي

تولید 20 میلیون قطعه بچه ماهی سفید به روش تکثیر طبیعی در گیلان


مدیرکل شیلات گیلان از تولید 20 میلیون قطعه بچه ماهی سفید به روش تکثیر طبیعی در استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود ماهیان استخوانی از 20 هزار مولد به 30 هزار مولد برسد.

- کوروش خلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: افزایش 5 برابری سطح بازسازی ذخایر ماهی سفید با روش تکثیر طبیعی در هچری های ساحلی گیلان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در 17 نقطه و در 17 هزار مترمربع گیلان تکثیر به روش طبیعی انجام می شد، افزود: در نظر داریم علاوه بر مولدسازی و تکثیر به روش طبیعی این رقم را به 79 نقطه و 79 هزار مترمربع گیلان برسانیم.

مدیرکل شیلات گیلان از افزایش وزن بچه ماهی های رهاسازی شده از زیر یک گرم به یک تا سه گرم خبر داد و اضافه کرد: افزایش تعداد هچری های ساحلی گیلان از 17 به 39 پره صیادی از مهم اقدامات شیلات است که به رونق اقتصادی و اشتغال می انجامد.

خلیلی با بیان اینکه در حال حاضر از 20 هزار مولد ماهیان استخوانی در امر تکثیر استفاده می شود، گفت: پیش بینی می شود با برنامه ریزی هایی که با جلب مشارکت اتحادیه تعاونی صیادان و پره های صیادی صورت گرفته این تعداد به 30 هزار مولد افزایش پیدا کند.

رهاسازی 130 میلیون قطعه انواع بچه ماهی در گیلان وی از رهاسازی بیش از 130 میلیون قطعه انواع بچه ماهی در مراکز تولید و رهاسازی گیلان خبر داد و افزود:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 20 میلیون قطعه بچه ماهی سفید به روش تکثیر طبیعی در گیلان

تولید 20 میلیون قطعه بچه ماهی سفید به روش تکثیر طبیعی در گیلان