مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 08:552023-02-21فرهنگي

خشونت؛ جانشین گفت وگوهای از دست رفته در جامعه


«نشنیدن صدای نسل جدید باعث می شود شکاف بین حاکمیت و مردم بیشتر و بیشتر شود که این موضوع قطعاً مخاطره انگیز است، چون زمانی که گفت وگو از بین می رود جانشین آن خشونت و پرخاش است.

- ایسنا/اصفهان نشنیدن صدای نسل جدید باعث می شود شکاف بین حاکمیت و مردم بیشتر و بیشتر شود که این موضوع قطعاً مخاطره انگیز است، چون زمانی که گفت وگو از بین می رود جانشین آن خشونت و پرخاش است.

پس از رخدادهای چند ماه گذشته در ایران، میلاد دخانچی، دکترای مطالعات فرهنگی از دانشگاه کویینز کانادا و مدرس، نویسنده و منتقد سینما و مجری سابق صداوسیما تحلیل هایی در مورد این رخدادها و به ویژه نقش نسل جوان در این اتفاقات و مطالبات و خواسته های آن ها ارائه داد که بهانه ای برای گفت وگوی ایسنا با او شد.

این مدرس و نویسنده معتقد است نسل جدید اغلب می داند چه چیزی را نمی خواهد، اما انسجام معرفتی مشخص و قابل رصدی در اینکه چه می خواهد ندارد.

تحلیل شما از اتفاقات چند ماه گذشته در ایران چیست؟ به نظر من ریشه اصلی اعتراضات اخیر برخی ناکارآمدی ها در وضعیت سیاسی و اجتماعی در سطوح مختلف است.

ناکارآمدی مفهوم پیچیده ای نیست؛ به فرض مثال شما به بانک می روید و کارتان باید در مدت زمان مشخصی انجام شود؛ اما می بینید یک نفر بدون نوبت کارش را انجام می دهد و وقت شما بیشتر گرفته می شود، به مدت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشونت؛ جانشین گفت وگوهای از دست رفته در جامعه

خشونت؛ جانشین گفت وگوهای از دست رفته در جامعه