مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 18:502023-02-20اجتماعي

رونمایی از50 بازی و40 نوع خوراک سنتی مازندران


جشنواره بازی های بومی و محلی دانش آموزان روستایی شهرستان آمل با مشارکت دانش آموزان مدارس روستایی این شهرستان برگزار و حدود 50 بازی بومی ومحلی و حدود 40 نوع خوراک سنتی و فراموش شده مازندرانی به دانش آموزان معرفی شد.

- این جشنواره یک روزه که با عنوان جمع موردکا ، برگزار شد، دانش آموزان بیش از 30 مدرسه روستایی شهرستان آمل با اجرای انواع بازی های بومی و محلی، غرفه های معرفی و پخت غذاهای سنتی و همچنین موسیقی و آواز محلی، صنایع دستی و سوغات، محیط شاد و آموزشی را در کنار هم سپری کردند.

چلیک ماری کا ، آغوزکا، جینگا سری، تشت لاک سما، سرنازنی، آب دندون، نون محلی، بودونه، پشته زیک، آش ترش، آش دوغ، و چندین بازی وخوراک از نمونه های عرضه ومعرفی شده دراین جشنواره دانش آموزی در آمل بوده است.

مدیرآموزش وپرورش شهرستان آمل امروز درحاشیه این جشنواره با تاکید بر لزوم احیای بازی های بومی و محلی، درمدارس، گفت: اگر بخواهیم در حوزه تعلیم و تربیت موفق باشیم، باید آموزش و بازی را تلفیق کنیم، چرا که بازی ها پدیده ای پیام آور و پیام رسان است و برای حفظ آداب و رسوم و سنن بسیار نیازمند زنده نگه داشتن میراث فرهنگی اقوام و گذشتگان خود هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از50 بازی و40 نوع خوراک سنتی مازندران

رونمایی از50 بازی و40 نوع خوراک سنتی مازندران