مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 18:002023-02-20اقتصادي

اشتغال یک هزار و 100 نفر در گلخانه های اردبیل


رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: بیش از یک هزار و 100 نفر در این استان در مجتمع های گلخانه ای فعال مشغول کار و کسب روزی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نادر تقی زاده عصر دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی توسعه گلخانه ها در اردبیل اظهار کرد: تولید محصولات گلخانه ای در استان اردبیل در حال حاضر بیش از 10 هزار تن است که این میزان تولید سال به سال با توسعه مجتمع های گلخانه ای در حال رشد است.

وی تنوع تولید محصولات صیفی، سبزی و گل رز همراه با محصولات صادراتی متنوع را در مجتمع های گلخانه ای یادآور شد و تصریح کرد: به ازای هر هکتار توسعه گلخانه، فرصت اشتغال برای هشت تا 10 نفر در استان اردبیل فراهم می آید که این اشتغال با احتساب فرصت های کارآفرینی غیرمستقیم تا 20 نفر نیز می رسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه در استان اردبیل یک هزار و 704 هکتار اراضی برای توسعه گلخانه ها پیش بینی شده است، گفت: 600 هکتار از این اراضی به سرمایه گذاران واگذار شده و مراحل واگذاری سایر بخش ها نیز با جدیت در حال پیگیری است.

تقی زاده به مشکلات عمده سرمایه گذاران در این بخش اشاره کرد و افزود: بالا بودن هزینه واگذاری زمین به سرمایه گذاران در کنار گران شدن سازه های گلخانه ای از عمده مشکلات و گرفتاری های این حوزه است که انتظار می رود با راهکارهای مناسب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال یک هزار و 100 نفر در گلخانه های اردبیل

اشتغال یک هزار و 100 نفر در گلخانه های اردبیل