مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 13:512023-02-20فرهنگي

همایش «اقتباس و هنر» در فرهنگستان هنر برگزار می شود


معاونت پژوهشی و هنری فرهنگستان هنر همایش «اقتباس و هنر» را برگزار می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، همایش اقتباس و هنر صبح سه شنبه، 2 اسفند 1401، در فرهنگستان هنر برگزار می شود.

آیین افتتاحیه این همایش با سخنرانی بهمن نامورمطلق، رییس فرهنگستان هنر، همراه خواهد بود و پس از آن، پژوهشگران در دو نشست به ارائه مقالات خود خواهند پرداخت.

در نشست نخست که با عنوان اقتباس در هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان به مدیریت مهدی علی اکبرزاده برگزار می شود، مقالات اقتباس از افسانه های ایرانی و ارتباط آن با نیاز کودکان (با تکیه بر رسانه های صوتی تصویری) ، اثر مریم جلالی؛ بررسی تمثیل‏ های گفت وگومحور مثنوی برای اقتباس در ادبیات نمایشی کودک و نوجوان ، اثر زهرا حیاتی؛ ساختارشناسی نمایش نامه ‏های اقتباسی کودک و نوجوان ، به قلم محمد نجاری؛ و بررسی سیر تطورِ سبک زبانی و بلاغی کلیله و دمنه و اقتباس های آن برای کودکان و نوجوانان (مطالعه موردی: نگار دانش و قصه های خوب برای برای بچه های خوب) ، به قلم مریم شریف نسب؛ ارائه خواهد شد.

همچنین، در نشست دوم، با عنوان نظریه ها و سازوکار اقتباس در هنر ، که از ساعت 13:30 و به مدیریت مریم جلالی آغاز خواهد شد، مقالات سینما به روایت شعر (بررسی اقتباسات سینمایی در اشعار حامد ابراهیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همایش «اقتباس و هنر» در فرهنگستان هنر برگزار می شود

همایش «اقتباس و هنر» در فرهنگستان هنر برگزار می شود