مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 12:062023-02-20اقتصادي

«ورقستان» قطب موزاییک سازی همدان


روستای ورقستان با جمعیتی افزون بر 1037 نفر جمعیت شامل 292 خانوار از توابع بخش مرکزی شهرستان رزن با دارا بودن بیش از 100 واحد تولیدی موزاییک سازی با تولید سالیانه پنج میلیون مترمربع انواع موزاییک قطب تولید موزاییک سازی استان همدان به شمار می رود.

- اکثریت اهالی روستای ورقستان در کارگاه های موزاییک سازی سطح روستا اشتغال دارند و وجود کارگاه های موزاییک سازی این روستا برای سایر روستاهای همجوار نیز اشتغال مستقیم و غیرمستقیم مناسبی را ایجاد کرده است.

دهیار روستای ورقستان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: روستای ورقستان دارای 100 تا 120 واحد کارگاه موزاییک سازی بود که این تعداد کارگاه برای 1000 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده بود اما متأسفانه در حال حاضر به علت تورم موجود تعداد کارگاه ها به 60 تا 70 واحد کاهش داشته و تقریباً نیمی از این کارگاه ها تعطیل شده است.

فرامرز علیزاده با بیان اینکه کارگاه های در حال فعالیت نیز اکثراً به صورت نیمه فعال هستند، افزود: تعداد 20 تا 30 واحد از کارگاه های موزاییک سازی روستای ورقستان در حال حاضر با تغییر کاربری و تعویض دستگاه ها و ماشین آلات خود نسبت به تولید محصولات پلیمری مشغول شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ورقستان» قطب موزاییک سازی همدان

«ورقستان» قطب موزاییک سازی همدان