مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 21:002023-02-19پزشكي

خون بند ناف 25 هزار نوزاد در سال ذخیره می شود


مدیرعامل بانک خون بند ناف پژوهشگاه رویان گفت: از بین کل ولادت های سالانه در کشور، خون بند ناف 2 تا 3 درصد از نوزادان به درخواست خانواده ها ذخیره می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مرتضی ضرابی در نشست خبری که عصر یکشنبه در سالن جلسات مرکز درمان جهاد دانشگاهی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: خون بلافاصله بعد ولادت که در جفت وجود دارد مملو از سلول بنیادی است که برای درمان در بیماری های مختلف از جمله بیماری های خونی و برخی بیماری های عصبی قابل استفاده است.

مدیرعامل بانک خون بند ناف پژوهشگاه رویان توضیح داد: کار بانک خون بند ناف جمع آوری این خون و نگهداری آن در آزمایشگاه و نیز نگهداری آن در کپسول هایی در دمای منفی 196 درجه است.

وی بیان کرد: خوشبختانه امروز در همه استان ها دفتر بانک خون بند ناف فعال است ولی مخزن و ذخیره سازی در تهران انجام می شود و امروز ما در داخل کشور 40 دفتر دایر داریم.

ضرابی با اشاره به این نکته که پس از تهران اصفهان، خراسان رضوی و استان فارس بیشترین استقبال از ذخیره سازی خون بند ناف را داشته اند گفت: امروز در کشور بیش از 185 هزار خون بند ناف در بانک نگهداری می شود و این بانک بزرگ ترین بانک سطح خاورمیانه است.

مدیرعامل بانک خون بند ناف پژوهشگاه رویان با بیان اینکه در سطح جهان بیش از 7 میلیون نمونه خون بند ناف نگهداری می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خون بند ناف 25 هزار نوزاد در سال ذخیره می شود

خون بند ناف 25 هزار نوزاد در سال ذخیره می شود