مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 20:532023-02-19سياسي

سومین موزه فرش کشور در بیجار راه اندازی می شود


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از راه اندازی موزه فرش در بیجار به عنوان سومین شهر کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیجار، منصور مهرزاد عصر امروز در جلسه ستاد خدمات سفر سهرستان بیجار که در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد با یادآوری پتانسیل های دیار گروس در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی، اظهار داشت: بیجار از جمله مناطق پرافتخار گردشگری و میراث فرهنگی است.

وی ادامه داد: در سال های اخیر به فرش آهنین بیجار بسیار مورد توجه قرار گرفته چرا که این صنایع دستی بسیار ارزشمند و کم نظیر است.

مهرزاد افزود: به دنبال مکانی برای محافظت از فرش های آهنین ثبت ملی بیجار هستیم و به همین منظور از گنجینه فرش تهران بازدید کردیم که در صورت ایجاد مکانی مناسب و یا موزه فرش، قول مساعد اهدا 10 قطعه فرش ارزنده گرفته ایم.

وی افزود: اقدامات لازم  از جمله زمینی به مساحت 12 هزار مترمربع برای احداث ساختمان موزه آثار تاریخی، مردم شناسی و ساختمان نسخ خطی، ساختمان موزه اشیا تاریخی و ساختمان موزه فرش بیجار و کارگاه های صنایع دستی و ساختمان اداری در قالب یک طرح جامع تعریف شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان عنوان کرد: اولویت در این طرح، پیشنهاد موزه فرش بیجار است که این مهم آغاز شده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سومین موزه فرش کشور در بیجار راه اندازی می شود

سومین موزه فرش کشور در بیجار راه اندازی می شود