مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 17:152023-02-19پزشكي

ذخیره سازی 180 هزار نمونه خون بندناف در کشور


مدیرعامل شرکت فناوری های بن یاخته های رویان گفت: بیش از 180 هزار نمونه خون بندناف ذخیره شده، در کشور وجود دارد که این ذخیره ارزشمند قابل استفاده برای بیمارانی است که نیازمند پیوند سلول های بنیادی خونساز و غیرخونساز هستند.

- ایسنا/قزوین مدیرعامل شرکت فناوری های بن یاخته های رویان گفت: بیش از 180 هزار نمونه خون بندناف ذخیره شده، در کشور وجود دارد که این ذخیره ارزشمند قابل استفاده برای بیمارانی است که نیازمند پیوند سلول های بنیادی خونساز و غیرخونساز هستند.

دکتر مرتضی ضرابی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر روز یکشنبه 30 بهمن 1401 در سالن اجتماعات مرکز درمان جهاددانشگاهی قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: هدف از برگزاری نشست امروز معرفی آخرین دستاوردهای ذخیره سازی سلول های بنیادی و سلول درمانی است.

وی افزود: دانش سلول های بنیادی از دستاوردهای بسیار مهم پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی است که با هدف درمان بیماری و تسریع در زمان بیماری فعالیت دارد.

این مسئول ادامه داد: در پژوهشکده رویان ابتدا خون بندناف به عنوان یک منبع سلول های بنیادی، جمع آوری می شود و سپس سلول های بنیادی آن جداسازی و فرآوری شده و در نهایت در درمان بیماری های بدخیم به خصوص بیماری هایی که منشأ خونی دارند استفاده می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سازی 180 هزار نمونه خون بندناف در کشور

ذخیره سازی 180 هزار نمونه خون بندناف در کشور