مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 16:352023-02-19اقتصادي

بزرگترین سد استان اردبیل آماده آبگیری شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، علی حیدری بعدازظهر امروز در بازدید از آخرین وضعیت اجرایی سد عمارت اظهار کرد: سد عمارت به عنوان بزرگترین سد خاکی استان اردبیل با پیشرفت بیش از 97 درصد آماده آبگیری شد.

وی افزود: این سد با حجم مخزن 182 میلیون مترمکعب بزرگترین سد استان اردبیل است و با بهره برداری از این سد امکان آبیاری حدود 5 هزار هکتار از اراضی تراس دره رود تا ارس در محدوده شهرستان های انگوت و اصلاندوز و آب شرب منطقه به میزان 65 میلیون مترمکعب فراهم شده و از خروج منابع آبی کشور از مرزها جلوگیری می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه اقدامات تکمیلی سد عمارت در جبهه های مختلف با جدیت در حال انجام است اعلام کرد: ارتفاع این سد از پی 106 متر، طول تاج آن 315 متر، عرض تاج آن 12 متر، و آب قابل تنظیم آن 118 میلیون متر مکعب است.

حیدری یکی از مسائل مهم در تکمیل این سد را تملک اراضی باقی مانده واقع در مخزن سد، همچنین جابجایی روستاهای واقع در داخل مخزن سد و اجرای زیر ساخت ها برای این روستاها عنوان کرد و تصریح کرد: برای آبگیری کامل سد، به میزان 424 هکتار اراضی و مستحدثات تملک خواهد شد، که در حال حاضر مقدار 70 درصد آن خریداری و تملک شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین سد استان اردبیل آماده آبگیری شد

بزرگترین سد استان اردبیل آماده آبگیری شد