مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 08:202023-02-19حوادث

گسل هایی که از خواب زمستانی بیدار شده اند


هر زلزله ای که در اقصی نقاط جهان رخ می دهد، زنگ خطری بزرگ برای کشورها و استان هایی محسوب می شود که بر روی گسل های زلزله جا خوش کرده اند، چهارمحال و بختیاری یکی از استان های لرزه خیز در کشور محسوب می شود که هر از چند گاهی در یک نقطه از آن شاهد وقوع زلزله با شدت های مختلف هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زلزله مرگبار ترکیه ترس و نگرانی را برای بیدار شدن گسل های ایران از خواب زمستانه قوت داد، چندی پیش از زلزله ترکیه نیز در ایران شاهد وقوع زلزله در خوی از توابع آذربایجان غربی بودیم و خطر همواره شهرهای ایران را تهدید می کند.

وقتی می شنویم که در گوشه ای از این کشور و جهان زلزله ای رخ داده است، تصاویری از آوارگی، ماندن زیر آوار، خرابی شهرها و روستاها، مرگ و میر و .

در ذهنمان تداعی می شود، در حالیکه ایمن ساختن منازل مسکونی یک راه حل مطمئن برای مقابله با زلزله های مرگبار است و تا حد زیادی می تواند این خسارات را کاهش دهد.

آسمان خراش های بسیاری در زیر پوست این شهر ساخته شده اند که زلزله ای با شدت متوسط نیز می تواند سقف آن را بر سر ساکنان آوار کند، اما گاه یادمان می رود که ممکن است، دیر یا زود زلزله ای با شدت بالا نقطه ای از این کشور و استان را درگیر تبعات خود کند، اصل پیش بینی و پیشگیری همواره حلقه مفقوده در مدیریت بحران ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسل هایی که از خواب زمستانی بیدار شده اند

گسل هایی که از خواب زمستانی بیدار شده اند