مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 بهمن 1401 ساعت 16:072023-02-18سياسي

بعثت آغازی برای تحول ساختاری انسان برای داشتن جامعه پویا است


حجت الاسلام میرزایی استاد حوزه و دانشگاه گفت: بعثت آغاز یک دین نیست بلکه رویدادی برای تحول انسان و ساختن یک انسان اخلاقی برای پویایی جامعه است .

- حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر میرزایی استاد حوزه و دانشگاه در هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار  فارس از بندرعباس، اظهار داشت: مبعث قبل از اینکه یک روز باشد، یک رویداد، حادثه و یک فرایند برای تحول ساختاری در وجود آدمی و در وجود جامعه است.

در حقیقیت بعثت اساس مباحث مربوط به اعتقاد، احکام و اخلاق اسلامی است و بدین گونه که اگر مبعث و رسالت پیامبر اسلام در کار نبود،  مسلمانی و این  همه برنامه های اسلامی هم خبری نبود.

  مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان با بیان این که در برخی از روایت ها اشاره شده که خورشید به چیزی که ارزشمند تر و بهتر مبعث باشد نتابیده است و این بیانگر عظمت و حقیقت بعثت است، خاطرنشان کرد: مبعث انسان ساز است به همین خاطر پیامبر اسلام می فرماید إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ.

من اگر پیامبر شدم بخاطر این است که اخلاق را به کمال برسانم.

وی تصریح کرد: کمال اخلاقی یعنی بعثت برای تمامی مردم با هر شغل و حرفه ای؛ از مسئول و مدیر گرفته تا کاسب، روحانی و آن دکتر و مهندس و هر کس در هر زمینه و ظرفیتی باید اخلاق مداری را سرلوحه کار خویش قرار دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بعثت آغازی برای تحول ساختاری انسان برای داشتن جامعه پویا است

بعثت آغازی برای تحول ساختاری انسان برای داشتن جامعه پویا است