مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 بهمن 1401 ساعت 10:302023-02-18سياسي

آسیبی به نام مناسک زدگی در دوری از سیره پیامبر(ص)


یک استاد حوزه و دانشگاه در خراسان جنوبی گفت: آنچه ما را امروز از سیره پیامبر(ص) دور می کند مناسک زدگی است به این معنا که به ظاهر عبادات توجه می کنیم اما از روح و باطن آنان غافل هستیم.

- ایسنا/خراسان جنوبی یک استاد حوزه و دانشگاه در خراسان جنوبی گفت: آنچه ما را امروز از سیره پیامبر(ص) دور می کند مناسک زدگی است به این معنا که به ظاهر عبادات توجه می کنیم اما از روح و باطن آنان غافل هستیم.

حجت الاسلام حسین قاسمی، در رابطه با درس هایی از بعثت پیامبر(ص)، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: مهم ترین پیام مبعث قرآن را نهج البلاغه و قرآن کریم بیان کردند؛ خداوند در قرآن می فرماید که در میان افرادی که سواد خواندن و نوشتن نداشتند پیامبری را مبعوث کردیم تا ابتدا آنان را از نظر اخلاقی تزکیه کرده و سپس کتاب و حکمت را برای آنان بیان کند.

وی با بیان اینکه با عمل به سیره پیامبر(ص) در واقع خود را از نظر اخلاقی تهذیب کرده و رذائل را از خود دور کرده و فضائل اخلاقی را به خود نزدیک می سازیم، تصریح کرد: در نهج البلاغه نیز جمله معروفی در مورد بعثت همه پیامبران وجود دارد و این است که امیرالموپنین(ع) می فرمایند خداوند پیامبرانش را به سوی مردم مبعوث کرد و برای مردم فرستاد تا از مردم بخواهند که به پیمان فطرت خود وفا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیبی به نام مناسک زدگی در دوری از سیره پیامبر(ص)

آسیبی به نام مناسک زدگی در دوری از سیره پیامبر(ص)