مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 بهمن 1401 ساعت 09:152023-02-18پزشكي

آبله مرغان؛ بیماری مسری اوایل بهار


مدیر گروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به بروز بیشتر آبله مرغان در اواخر زمستان و اوایل بهار، گفت: این بیماری معمولا با ظهور تاول های پوستی تشخیص داده می شود بنابراین انجام آزمایش برای تشخیص، - ایسنا/خوزستان مدیر گروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به بروز بیشتر آبله مرغان در اواخر زمستان و اوایل بهار، گفت: این بیماری معمولا با ظهور تاول های پوستی تشخیص داده می شود بنابراین انجام آزمایش برای تشخیص، ضرورتی ندارد.

دکتر همایون امیری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه معمولا بیماری آبله مرغان در اواخر زمستان و اوایل بهار شیوع بیشتری پیدا می کند، اظهار کرد: آبله مرغان یک بیماری خفیف و بسیار مسری است که از طریق نوعی ویروس ایجاد می شود.

این بیماری می تواند در هر سنی رخ دهد اما در کودکان شایع تر است.

وی افزود: معمولا علائم بیماری آبله مرغان در کودکان خفیف اما در بزرگسالان شدید هستند؛ در مرحله اول علائم شبیه سرماخوردگی مانند تب مختصر، گلودرد، دل درد یا سردرد هستند اما در مرحله بعد به مرور ضایعات پوستی نمایان می شوند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت خوزستان گفت: این ضایعات ابتدا به صورت لکه های کوچک قرمز رنگ هستند و به تدریج برجسته تر و به دانه های آبداری شبیه تاول تبدیل می شون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبله مرغان؛ بیماری مسری اوایل بهار

آبله مرغان؛ بیماری مسری اوایل بهار